Thursday, March 31, 2011

TEMPOH SEMINGGU DIBERI KEPADA PENGHUNI KUARTERS JALAN COCHRANE




DATE : 30 MARCH 2011

http://www.dbkl.gov.my/portalv7/index.php?option=com_content&view=article&Itemid=6&id=909&lang=bm


dsc_4420 dsc_4426

Seramai 183 penghuni Kuarters Jalan Cochrane yang terdiri dari kakitangan kerajaan diberi tempoh seminggu lagi untuk berpindah ke Projek Perumahan Rakyat (PPR) Sri Alam bermula 8 April ini. Yang Berbahagia Datuk Amin Nordin Abd Aziz, Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan DBKL berkata, semua penghuni boleh mula berpindah selepas kerja membaik pulih kuarters itu selesai pada 7 April ini.

“Buat sementara waktu, kita sedang membaik pulih unit yang mengalami beberapa kerosakan kecil sebelum memberi kebenaran kepada penghuni menetap di kuarters Sri Alam,” katanya dalam sidang media di Menara DBKL 3, 30 Mac 2011. Sementara itu, 56 keluarga yang turut dipindahkan ke PPR Muhibbah itu merupakan pesara kerajaan dan dipindahkan di atas budi bicara kerajaan. “Keluarga pesara yang sudah hilang kelayakan menghuni kuarters kerajaan turut diberi peluang menduduki PPR ini demi menjaga kebajikan pesara-pesara kerajaan”, katanya lagi.

Tambahnya lagi, wang perbelanjaan sebanyak RM 2,000 turut diberikan kepada penduduk yang berpindah selain menyediakan bantuan perkhidmatan lori secara percuma bagi meringankan beban mereka. Turut hadir adalah Pengarah Pengurusan Perumahan DBKL, Encik Sukiman Surahman, Setiausaha Bahagian Pengurusan Hartanah Jabatan Perdana Menteri, Encik Hasnol Zam Zam Ahmad dan Pengerusi Kongres Kesatuan Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), Encik Ja’apar Mansor.

No comments: